10 July 2014

Ramadhan ya Ramadhan

Sedar tak sedar tak lama lagi kita dah menyambut hari raya dah..
sekejap je masa berlalu .. apa persiapan anda..
Aku macam biasa je ,tak la yg lebih atau mewah sangat .. dan pakaian anak-anak pun tak shopping lagi..
Rasanya kali ni hanya nak bersederhana saje, sebab nak menyimpan duit utk masa hadapan..
yelah tak lama lagi kan anak dah nak start sekolah...

Kat sana sini dah berkumandang lagu raya, bersemangat nak raya ,tapi dalam masa yg sama aku sedih jugak lah sebab bila dah menjelang hari raya, makna bulan Ramadhan pun dah berlalu ..
Kat tempat aku ni ada jualan gudang anakku , petang semalam masa aku on the way balik kerumah lenggang lagi ,tak banyak orang , tapi masa suami aku nak balik ,dia cakap kat situ ramai orang ..yelah masing-masing nak membeli belah kan utk anak-anak ..

Ok , juadah menu berbuka korang macam mana pulak, aku memang malas la nak snap pic,tapi semalam menu kami sekeluarga simple je, Siakap 3 Rasa & Kailan Ikan Masin, pastu aku ade lah sikit sambal sotong balance semalam punya..
Hari ini menu berbuka maybe nak masak sambal ayam kot, tapi kuahnya belum tahu lagi, sebab balance kari daging masa 2 hari lepas pun ade lagi dalam fridge, ingat macam nak panaskan aje kot kari daging tu.. tapi nanti mesti petang nanti menu bertukar, hahaha..

Macam-macamkan being mak beranak 3 ni ,ade-ade je nak fikirkan nak masak lauk apa utk keluarga... Dulu selalu je ejek kakak aku sebab asyik tanya je pasal resepi kat mak aku kan, sekarang aku pulak.. yelah dah jadi mak ..mesti macam tu kot..

No comments:

Post a Comment