26 November 2014

Kesihatan sukar dijual beli

Dah lama tak buat post blog, banyak sebab jugak .. 
kadang -kadang sebab banyak kerja nak buat  dan ditambah lagi aku bertukar lagi workstation bahagian pentadbiran yang berdekatan dengan bilik bos..
Jadi hasrat nak menaip tu macam terbantut sedikit la..

kenapa kesihatan kita amat penting dan sukar di jual beli ..
sebab melalui tahap kesihatan yang baik la kita dapat melakukan pelbagai pekerjaan ,ibadah dan sebagainya..
Melalui kesihatan yang baik juga kita dapat mencari rezeki di muka bumi ini..

Cuba bayangkan kalau kesihatan kita kurang, macam mana kita nak mencari rezeki, macam mana kita nak melakukan ibadah.. dan macam mana melakukan sesuatu pekerjaan..
lebih-lebih aku yang berstatus ibu ni kan.. kalau aku sakit ,terabai sikit la anak-anak , yelah tak ada orang nak masakkan makanan, nak tengokkan mereka dan nak menjaga mereka.

Sebab tu aku cakap kesihatan amat penting dijaga,
kadang-kadang kita kedekut nak mengeluarkan duit tambahan utk menjaga kesihatan sebagai contoh ,macam makanan tambahan, supliment dan sebagainya..

Sekarang ni pun kos perubatan pun semakin mahal, nak harapkan hospital kerajaan ,kadang-kadang terlalu banyak sangat pesakit ,dan kadang-kadang katil pun tak cukup.. so adakah kita hanya tahu merungut je kalau hospital penuh dan bila dah sakit baru nak ambil tindakan kan..

langkah yang terbaik adalah dengan kita mengambil langkah pencegahan utk menjaga diri kita ,dengan mengambil langkah protection iaitu kita invest sedikit wang utk keperluan badan kita.
Kita invest sedikit wang ringgit utk membeli supliment yang sesuai dengan tubuh badan dan yang kita memang mampu milik..

Insyaallah dengan penjagaan yang baik, insyaallah tubuh badan kita akan sihat walafiat..
dan secara tidak langsung kita akan dapat mencari rezeki untuk keluarga dan juga dapat melakukan perkerjaan seharian kita nanti..

Bagi yang masih tercari-cari makanan tambahan yang anda mampu milik dan inginkan keberkesanaan yang maximum dengan izin Allah.. Anda boleh mencuba makanan tambahan Shaklee yang memang diakui keberkesanaannya, kebaikannya , diluluskan olek KKM dan diiktiraf sijil HALAL nya..

Jangan ragu-ragu utk menghubungi saya ,dan juga untuk mendapatkan maklumat lanjut..

Arlina Abd Rahim
1108040
018.365.9551
Taman Medan, PJ 

No comments:

Post a Comment