17 November 2014

Kesedihan hati ini

kesedihan hati ini siapa yang tahu..

kelukaan hati ini siapa yg tahu, hanya Allah saje tempat aku meminta petunjuk..Rasa sedih,rasa kecil ,rasa kerdil sangat ..nak cerita kan pada siapa..nak ceritakan pada suami,kawan.. entah ada ke orang nak ambil tahu..

Apa yang perlu ku buat untuk langkah seterusnya.. susah nak fikir.. aku nak jadi seorang yg berfungsi tapi rasa macam tidak diperlukan lagi.perkhidmatan ku tidak diperlukan.bila-bila masa aku akan ditolak ke tepi. 

Sebelum perkara ini terjadi, aku perlu bertindak membuat sesuatu.. perlu mencari jalan keluar.. sedihnya.. demi keluarga ,anak-anak aku perlu teruskan lagi perjuagan.. perlu kuatkan langkah.. Sejujurnya aku teramat cemburu dengan kejayaan dan kepandaian orang tapi ,langkah utama aku perlu bertindak ..

tapi bila kena bertindak kerana orang yang paling hampir dengan ku ,tidak memberikan sokongan... perlu ke aku meminta sokogan ,perlu ke aku bertindak sendirian .. Pening,buntu,susah hati ,sedih dan frust memikirkannya... 

perlu berdiri di kaki sendiri , perlu bertindak , jika orang laki mampu kenapa tidak aku ????

Ya Allah berikan petunjuk ,dan kekuatan.. murahkan rezeki sebagaimana orang lain .. adakah sebab kegagalan ku .. Aku perlu baiki ...

Ya Allah,kuatkan imanku,kuatkan pendirianku,murahkan rezeki ku,permudahkan perjalanan rezeki ku... Eangkau murahkan rezeki ku dalam bidang yang aku ceburi.. Engkau murahkan dan permudahkan perjalanan hidupku..

Amin...

Insan yang lemah, 

No comments:

Post a Comment