07 November 2014

Rus Adriana Nasuha

Macam-macam kisah sekarang anak aii yg si kecik ni ..kadang-kadang pening kepala emak ko ni nak..kadang-kadang geram sangat..tapi takpe sebab itu salah satu proses pembelajaran anak ..ku turutkan jua..

Semalam ,ayah nya tak kerja sehari suntuk kat rumah..jaga anak-anak.. pastu ayahnya asyik update pic je kat wassaps mengenai anak-anak..si ayah dah pening anak-anak buat sepah rumah,, tak nak tidur walaupon susu dah 2x minum..

so aku pun bagitau la ..haahh macam tu kan rasanya bila aku mengadu letihnya menjaga anak-anak.. Si adik, asyik punggah je segala tupperware aku,jug -jug plastik.. yang dalam rak almari,,tonggang tebalik dah..pastu bila ayahnya ajak anak-anak tidur.. dia tak mau tidur2 ..dah 2x kali minum susu pun x nak tidur jugak.. buat sepah bilik dengan baju-baju kerja aku ..sekali balik petang semalam..masyaallah bersepahnya bilik tidur.tak sanggup denn..terus denn kerah anak-anak mengemas bilik tidur kan..

pastu si adiknya tak habis nak menyepahkan bilik tidur disepahkannya pampers pulak..alahai anak oi. jangan macam ni..si ayah dah mengadu-ngadu letih nak jaga si kecik ..surrender tak larat katanya..xpe bagi aku pengalaman ..mana la tahu kot2 nanti aku outstation ke ,apa kan..so ayahnya dah ada pengalaman dah...

Pastu aku memang dah panaskan siap-siap nasi dan so nanti mereka tinggal nak makan je kan.. pastu balik semalam..sampai-sampai rumah si adik terus terpa aku nak nenen la tu.rindu kot kat mummy dia satu hari tak nampak kan..

Aku siap cakap dengan suami lagi macam mana jadi pengasuh arini .. ok ke tidak..next time boleh tolong lagi kan ..so ayah-ayah kat luar sana ..sekali sekala boleh la tolong jaga anak-anak, jadi kita tahu macam mana penatnya seseorang isteri itu kat rumah ..walaupon ada yg cakap suri rumah tak penat..mana ada bagi aku sama je suri rumah pun penat jugak,kerja office pun penat jugak sebab balik rumah je kena take care keluarga pulak kan..

Jadi kita sebagai suami isteri kena tolak ansur la dalam menjaga keluarga dan anak-anak.. semua sama je ..lelaki penat ,perempuan pun penat jugak..pandai-pandai jaga keluarga masing -masing...

Tahun depan bulan March si adik dah berumur 2 tahun dah..kalau journey penyusuan ok, aku akan teruskan penyusuan sehingga 2 tahun..Insyaallah.. harap -harap semua dipermudahkan hendaknya..



No comments:

Post a Comment