13 November 2014

M.O.T.I.F

Semalam malam aku sempat la layan satu cerita ni ..kat Astro Prima .. MOTIF..

Kisah dalam motif ini lebih kepada penyiasatan yang berunsurkan jenayah ... dan kisah semalam ialah mengenai kes pembunuhan kanak-kanak yang berusia 3 tahun yang dulu pernah menggemparkan Malaysia..

Sedih dan takut kalu perkara itu terjadi kat anak-anak di dunia terutama sekali kalau terjadi kat anak-anak kecil ku..Yang Allah .. kadang-kadang aku ni ada termarah dan terpukul anak-anak , tapi lepas tengok kisah jadi takut sangat ...

Cepat-cepat insaf tak nak marah anak sampai macam tu sekali, cepat-cepat cakap kat suami kalau kita marah kat anak pun ..jangan jadi sampai macam ni ye.. anak-anak yg tengok pun cakap kat kami .. kalau marah jangan pukul macam ni.. yelah anak aku yg sulung tu dah 4 tahun.. dah pandai cakap dah dan dah faham akan cerita-cerita kat tv tu..

Ya Allah lindungi la aku dari sikap dan sifat macam tu, jadikan aku seorang yg tabah dalam menjalani kehidupan rumah tangga dan bersama anak-anak yg semakin membesar tu.. Jadikan la aku lebih tabah dalam menghadapi karenah  anak-anak ...

Bila tengok kisah kes tu rasa macam alahai sedihnya tengok anak kecil yang tak tahu apa-apa.. harap semua dipermudahkan la ya.. Aminn ...

No comments:

Post a Comment