17 November 2014

Kisah rumah tangga

tadi semasa view kat fb , terbaca kisah pasangan suami isteri ini..

Suami curang dengan seorang janda ,dan telah terlanjur dengan kekasih gelapnya.. 

Sedihnya bila baca kisah ini, tergamak si suami buat macam tu dekat isteri dengan alasan isteri tidak bersiap -siap untuk suaminya, si isteri gemuk dan berbau busuk.. tahu kah kamu wahai si suami .. jangan pandang seseorang tu yg belum kita tahu akan jaga anak kita dan diri kita..

kenapa nak cari lain sedangkan kita tak tahu orang tu elok ke tidak jaga diri kita atau jaga anak anda.. jangan nak cakap orang tu bagus sedangkan kita tak tahu lagi macam mana kan..Aku rasa kaum laki ini selalu ingat orang yg kat luar sana lebih baik dari isteri sedangkan entah baik atau tidak kita tak tahu lagi kan.. Yelah memang mereka cantik sebab mereka tak ada tanggungjawab ,hanya jaga diri sendiri je..

Cuba try mereka boleh ke jaga kita, anak-anak kita dan diri sendiri,dan jangan nak harapkan orang lain..kita sendiri yg jaga, rasa-rasa cukup tak masa tu.Sedangkan nak jaga anak seorang pun belum tentu kita cukup tidur kan.. ni kan nak jaga 2/3 orang anak.. 

Memang penat, yelah nak jaga anak-anak , nak uruskan rumah tangga, nak layan suami , nak jaga kerja lagi dan nk jaga diri sendiri..tengok mana mana, atau kaum laki tu switch kan rutin harian si isteri kepada anda ,tengok macam mana mampu ke tidak..

Dan kepada wanita diluar sana yg nak bercinta, tolong sedilik pasangan anda dahulu dan jangan cepat percaya pasangan anda tu bujang atau duda, please check dulu ..kesian tau kat kalau terjadi kat isteri kekasih anda.. bayangkan kalau anda berada di tempat mereka .. 

Apa perasaan anda sekiranya suami anda curang .. ???? tepuk dada tanya selera .... kalau tak nak berlaku kat diri anda,jangan cuba-cuba untuk buat macam tu ..

No comments:

Post a Comment