30 April 2014

Berpangkat Vs Orang Bawahan

Salam semua...

Topik yg nk aku cakap ini , tak pernah tak jadi isu hot.. memanjang je isu hot kan..

Pendapat aku.. kadang-kadang org yg berpangkat management level ini selalu memperlekehkan keupayaan atau memperlekehkan orang bawahan mereka.. even sesama melayu pon.. Kalau bangsa lain itu aku tak hairan la.tapi yelah dah adat dunia kan... tak kira sama kamu semua ..asalkan berpangkat , mereka pandang kita sebelah mata je... walaupon sebenarnya tak tahu apa kesalahan kita..

Sedih kan, bagi aku mereka ni ego dan sombong sebab mereka dah berpangkat  dan lupa diri , tapi yelah kalau senang naik akan senang jatuh jugak kan.. Biasa lah hukum alam...

Yg penting bagi aku untuk bulan 5 yg akan datang ni aku nak lebih berjaya dari bulan 4 .. supaya mereka dapat lihat , mereka tahu yg aku ini penting...

Yang penting aku nak lebih berkedudukan dari mereka. akan capai suatu hari nanti, aku niat bulan 5 ni nak berazam sungguh-sungguh..

Kawan-kawan ... kalau kita hari ini di bawah tak semestinya esok kita dibawah jugak.. esok ,lusa pasti kita akan berada di atas...

Doakan kejayaan saya kawan-kawan..

No comments:

Post a Comment