30 May 2014

Borak kosong

Hi salam semua..

Dah lama tak update blog, selalu blogwalking je, yelah bosan -bosan ,penat otak .. jalan-jalan baca blog orang ..
Hari ini saje je nak sembang-sembang dan share luahan perasan & rasa .. Walaupon mungkin tak ada orang baca tapi saje je la..
Dulu aku selalu target kalau nak berjaya kena kerja gaji besar pangkat besar.. tapi sekarang ini bila dah meningkat usia ..selalu fikir kerja sendiri lebih baik dari makan gaji sebenarnya sebab apa aku cakap macam tu.. sebab kerja sendiri anda usaha lebih ,untung lebih, kalau malas untung pun sikit la..

lagi satu .sebab kita sendiri yg tentukan masa kita ..nak macam mana kan... boleh ada masa dengan anak-anak dan family..tapi kalau nak kerja sendiri memang kena kerja kuat la ,tak boleh hanya goyang kaki aje..

Sekarang ini ,aku join shaklee, tak pernah terlintas kat dalam fikiran pun nak join MLM ni, sebab aku ni tak pandai cakap,malu nak cakap dengan orang .. serba serbi segan.. yelah bukan senang kan nak suruh orang yang tidak kita kenal beli barangan kita..

Selalu apa yang aku buat seperti sifu cakap update blog, update fb, edarkan flyers untuk orang keliling dan hebahkan kepada kenalan, keluarga dan sesiapa yg anda kenal...tapi yelah bukan senang nak dapat sale...memang bukan senang... aku pun akui ..susah sebenarnya..aku redho je kalau dah Allah tentukan bukan rezeki aku lagi ,,

Takpe ni nak usaha lebih lagi edarkan flyers ... update blog dan update facebook..

kawan-kawan doakan sy berjaya macam anda diluar sana ya..

Love,
arlina..

p/s: sesiapa nak beli barangan shaklee boleh hubungi saya, insya-allah mana yg sy boleh bantu sy bantu, dan kalau nak join ahli shaklee amat dialu-alukan...

No comments:

Post a Comment