08 May 2014

Dugaan & Ujian Dari Nya

Cerita sedih ..

Isnin pagi , aku emergency leave sebab anak ke-3 tidak sihat , 
Selesai masak nasi ayam utk keluarga kecik kami ini, aku selalu menjenguk ke luar sebab nak pastikan moto kami ada.. 
Tapi pelik aku hanya nampak moto laki aku je, moto ego aku tak de.

Cepat-cepat aku bagitau laki aku, ckp moto ego tak ade.. sebenarnya laki aku tak pecaya sebab awal pagi tu dia baru je jenguk kat tingkap ..dan memang dia perasaan moto dia & moto aku ada.. tup-tup aku bagitau moto ego tak .. mula -mula laki aku ingat aku main-main..

Tapi ini memang betul, terus laki aku keluar start moto dia, kot-kot masih terjumpa moto aku tu... Dah nak dijadikan cerita bayang moto ego pun tak nampak..

Rasanya dah tamat riwayat moto tu, terkilan jugak sebab malam sebelum tu kami sekeluarga naik moto tu ,dan laki aku isi minyak penuh supaya senang aku nak hendak pergi kerja nanti..Sedih sebab memang tak dapat balik motor tu dah.. Sedih sebab terpaksa mengeluarkan duit kalau hendak beli motor lain.. Mana nak cari duit kan.. bukannya aku ni keluarga yg senang nak cekau duit ... nak minta tolong family macam rasanya tak sanggup pulak..lagipun faham family aku dan suami pun ada komitmen masing-masing...

nasib baik la, motor adik aku ade kat kami, boleh aku pinjam dalam bulan ni atau beberapa bulan ni unutk berulang ke tempat kerja.. Kalau nak bawa kerja aku terpaksa keluar awal dan balik lambat unutk elakkan jem . Kesian pulak anak-anak kena bangun awal pagi dan ambik lewat petang atau malam.. 

Bagi aku , biar la aku susah atau belajar utk bawa motor yg bergear dari terpaksa susahkan anak-anak kecik aku tu, rasanya tak sanggup nak kerah mereka bangun pagi-pagi semata-mata hendak elak jem. Kita guna kan lah kemudahan yg ada ...

sekarang ni suami tengah cari duit utk menambah hutang baru, kesian suami aku, dan juga kesian kami sekeluarga terpaksa bertambah bebanan hutang...

Tak pe lah redha kan je lah..


No comments:

Post a Comment