22 September 2014

Kisah anak-anakku

Salam semua.. 

Kisah benar dari keluarga kecil kami.. sebelum ni anak aku yang kedua sangat susah nak makan, nak kena paksa ,ugut-ugut dan sampai nangis-nangis makan.. yang dia suka makan gula-gula.sekali sekala boleh la aku turutka tapi kalau dah hari-hari ... haaa.. fikir la sendiri kan..

Sejak awal bulan ni aku beli anak-anak aku Meal Shake Shaklee.. bukan apa sebab sekarang kan tengah promosi { buy 3 free 1} so jimat la kat situ ..sambil ade orang nak order meal shake ..boleh selit order sekali..

Semalam .semasa aku nak suapkan anak aku yg pertama ni makan.. aku ajak sekali si abang join makan.. dan al-hamdullilah tanpa bnyk soal si abang buka je mulut makan.. dan si adik pun sama juga bukak je mulut.. sejak makan meal shake ni selera mereka bertambah .. walaupun masih kena paksa makan tapi bila kena tekak nya terus je bukak mulut...

Dah sejak dulu lagi aku ada bgtau si adik selalu mengalami sembelit.so aku try bagi meal shake dan campurkan sekali dengan susu formula.. setiap kali minum aku addkan sekali 1 scoop meal shake... so mereka pun tak perasaan kan... dan dalam 2/3 hari ..si adik tak mengalami sembelit pun..tiap hari membuang.. so syukur kat situ .. sebab sebelum kalau si adik susah nak membuang kami masukkan ubat bontot utk memudahkan si adik membuang...

Kenapa aku bagi anak-anak minum meal shake ... banyak sebab.Antaranya:

- sebagai penambah selera utk kanak-kanak
- boleh mencegah masalah sembelit di kalangan kanak-kanak
- juga sebagai imum dalam badan kanak-kanak..

Yelah ..sekarang ni musim tak menentu kejap sejuk,kejap panas..so sebagai langkah pertama aku bagi anak-anak minum meal shake ..sebagai langkah pencegahan...Aku dah terlambat kat sini..yelah dulu selalu ambil enteng masalah anak-anak ni..tapi sejak si adik asyik masuk hospital sebab batuk ,selsema..so kena lah jadi mak ayah yg alert dengan keadaan anak-anak..

Ok ,sempena bulan promosi shaklee ni bagi yang belum tahu lagi ...
Shaklee ade buat promosi berganda-ganda iaitu :
beli 3 tin meal shake anda layak dapat 1 tin for FREE
beli 6 kotak collogen powder shaklee ..anda layak dapat free 1 kotak collogen powder.. so bagi nak kasi anak-anak makan yg berkhasihat,bagi anak-anak yg memilih makan .. boleh amalkan ini
sebagai nak reward diri sendiri dan boleh dikongsi bersama keluarga boleh beli atau cuba collogen powder ini..

Sid shaklee : arlina abd rahim
sid no : 1108040
tel no : 018.365.9551

bye...

No comments:

Post a Comment