13 February 2014

Kenapa saya menyusukan anak saya dengan susu ibu.

Kenapa ya aku menyusukan anak aku susu badan..sebab aku terpengaruh dengan kakak ipar aku yang memulakan kaedah penyusuan susu badan.

1. Ketika itu anak aku mengalami masalah penghadaman, dan cara yang terbaik adalah dengan menyusukan susu badan kerana susu ibu ini dirumus khas untuk peringkat anak kita.

2. Aku mulai jatuh cinta dengan penyusuan susu badan ini, yelah kalau anak nak susu just selak je baju bagi susu,tak payah nak susah payah basuh botol susu , atau bangun di tengah malam 

3. Dengan keadaan ekonomi yang tidak menentu ini , baik lah kita membuat penjimatan ..bayangkan kalau 1 tin susu berharga RM 45.00 .. dan dalam sebulan baby consume 4 tin .. , anda boleh bayangkan sebulan berapa kita terpaksa spend untuk susu formula sahaja,sedangkan kita mendapat anugerah dari Allah untuk menyusukan bayi kita.

4. Apabila kita menyusukan anak ni ,bonding antara ibu dengan anak lebih erat lagi,dan bagi anak tu ..ibu segala-galanya.Yelah masa ini jelah kita dapat bermesra dengan anak kita,kang bila dah besar belum tentu kita mendapat nikmat yang macam ni.

5. Dengan kaedah penyusuan badan yang konsisten, secara tidak langsung ia merupakan salah satu kaedah perancangan keluarga, sebab kita menyusukan badan  secara konsisten .. period tidak akan datang selagi kita menyusukan susu anak dengan susu badan ...

6. Melalui kaedah penyusuan susu badan ni secara tidak langsung kita akan membakar kalori dan akan menyebabkan kita tak payah susah untuk kurus .yelah sebab bayangkan ya ..sumber nutrisi makanan yang kita makan ,seperti kita akan share bersama dengan anak kita...

7. Mengikut sunnah yang telah diberitaku di dalam kitab suci kita Al-Quran ,iaitu susukan la anak kamu sekurang-kurangnya 2 tahun

8. Alhamdullilah apabila aku menyusukan anak aku dengan susu badan ini, buat masa ini dengan izin Allah anak aku belum lagi mengalami sakit yang teruk ,kerana sistem imunisasi yang kuat hasil dari penyusuan susu ibu, dan baru 11 bulan anak aku dah pandai berjalan ,proses tumbesarannya cepat mungkin disebabkan dengan penyusuan susu badan ini.

Itu antara penyebab peribadi aku kenapa aku menyokong penyusuan susu ibu ni . So kepada ibu-bapa di luar sana yang mahukan yang terbaik untuk anak anda.cuba lah penyusuan susu ibu kepada anak anda secara eskelusif sekurang-kurang nya 6 bulan.

Memang kadang-kadang ade sesetengah mak yang nak susukan anak nya dengan susu badan tetapi tak ada susu kan.. bagi aku kadang-kadang teknik penyusuan tu salah kot, takpe jangan putus asa-mari la kita sama-sama mencari ilmu dalam penyusuan susu badan ini.

Akhir sekali berminat untuk mencuba set penyusuan dari keluaran shaklee produk , sila PM aku untuk mendapatkan harga mampu milik ,dan kalau suami yang sayangkan isteri apa la salah nya berkorban wang ringgit untuk melabur dalam set penyusuan susu badan ini, anak sihat ,emak seperti anak dara...

Sedia membantu dan menberi khidmat nasihat dalam segala hal yang berkaitan dengan penggunan shaklee produk ,

Sila PM aku :

SID :1108040
Arlina Abd Rahim
018-365 9551 

nanti aku bisik-bisikkan harga promosi set penyusuan ini berbaloi ...kekawan..

Selain itu bagi ibu -ibu yang akan dan sedang berpantang ... terdapat jugak shaklee produk yang khususu untuk set berpantang.. nanti informasi akan diberitahu kelak.







No comments:

Post a Comment