10 February 2014

Zaman sekarang .kesian anak-anak..

Sape ada terbaca kisah kanak-kanak berusia 2 tahun ,meninggal disebabkan kes rogol oleh 3 orang lelaki dan maknya sendiri berkomplot sekali dengan teman lelaki itu.

Sedih kan, baca kisah tu, tapi yang sebenarnya kanak-kanak tu bukan meninggal sebab dirogol tetapi meninggal disebabkan kes bunuh.. sampai hati 3 org lelaki jahat tu pijak perut kanak-kanak tu sampai meninggal .

Aku baca kisahnya macam ni.. mak & teman lelaki tu penaggih dadah, mungkin agaknya die nak sorokan dadah dari polis,mereka suruh budak tu telan dadah tu... lepas tu bila budak tu dah telan dadah tu.mereka suruh kanak-kanak tu memuntahkan balik dadah tu.yang bermasalahnya budak tu tak boleh nak muntah balik dadah tu.

Tu yang 3 org lelaki jahat tu pakat pijak perut budak tu sampai usus terkeluar pastu gi potong usus tu ambil dadah. Tak guna kan.sampai hati mereka buat budak macam tu.. aku sampai sekarang terbayang-bayang macam mana mereka pijak perut budak tu ,dan mak budak tu plak tak buat apa-apa tindakan pun.

Kenapa mereka ni ada kat dalam dunia ni,sampai hati buat budak tu macam ,aku boleh bayangkan yang budak tu meronta-ronta sakit,menangis, berguling-guling menahan kesakitan..

Kalau la aku berada di tempat kejadian tu ,aku nak balas balik apa yang mereka buat kat budak tu aku, nak aje tendang balik mereka ni,pukul dengan kayu.. supaya mereka stop dari pijak budak tu..

Biar je mereka ni mati hukum gantung.. biar je mereka di pijak-pijak balik supaya boleh tahu macam mana rasanya sakit kena pijak..

Harap dengan kes ni kita kat luar ambil ikhtibar, walau sejahat mana pun ingatla ,anak-anak tu zuriat kita ... tolong la jangan buat macam tu, kalau ambil dadah pun tolong la jangan libatkan budak-budak kecik.mereka tak reti nak lawan atau mempertahankan diri mereka.

Yang kaum ibu ,tolong la,sayang kan anak anda, jangan ikut sangat teman lelaki uolls tu .. anak-anak la segala-galanya untuk kita.. susah senang kita bawa mereka selama 9 bulan takkan tak ingat kot..

3 bulan pertama bertapa susahnya kita mengalami simptom muntah-muntah ...

4-6 bulan bertapa susahnya kita bergerak atau baring sebab perut dah semakin membesar.

7-9 bulan bayangkan bertapa susahnya kita berjalan,nak berjalan pun dah slow-slow..tidur pun dah selesa macam sebelum peknen.. nanti sakitnya perut kita saat-saat melahirkan anak tu.tak kira la melahirkannya melalui tingkap atau kaedah normal..

Kenapa tak teringat ke mak budak itu.. sedih kan.. banyak lagi orang yang kat luar sana nak zuriat.kita dah diberikan rezeki tu jagalah baik-baik ..

Aku bukan cakap untuk orang lain tapi ini peringatan untuk diri sendiri jugak sebab kadang-kadang aku pun terbabas pukul kan anak-anak ,, sebab mereka nakal ditambah lagi sebab kita kepenatan..

Ya Allah ,lindungi lah aku dari berbuat kasar terhadap anak-anak aku ..zuriat aku.. tanpa mereka aku sunyi..tak sama dengan suami.mereka chinta hati dan nyawa aku..

No comments:

Post a Comment