12 February 2014

Shaklee dan saya

Eceh tajuk macam-macam kan..jangan tak tahu saya dah teringat nak buat kisah ni awal pagi tadi masa bangun tidur..

Mesti orang selalu cakap kan kenapa nak buat kisah pulak kan, tapi disebabkan blog ini saya yang punya ..so memang secara mutlak nya terpulang pada saya ye.

Sebenarnya produk shaklee ini saya dah tahu 4 tahun yang lepas , masa tu kalau tak salah saya produk ni belum diketahui umum kot, betul kan saya kalau saya salah..

Masa saya tahu pasal shaklee ini sebab masa teruja nak mencuba set penyusuan.masa tu memang niat nak menyusukan kan anak yang pertama selama mana yang boleh .. so saya mula-mula try trial pek je, tapi dah lupa dah siapa sid shaklee nya..

Memang saya ni jenis culas nak makan ubat yang bersaiz besar, tapi demi anak ,dan sebab nak banyak kan susu punya pasal saya telan jugak.. memang ada perubahaan bila mencuba produk ini, susu lebih meriah dari biasa, tiada keletihan atau stress dan susu lebih pekat.. cuma saya masa tu tak ada inisitif la jugak nak beli yang botol shaklee sebenar. puncanya sebab masa tu pendidikan mengenai penyusuan ini cetak.bila anak saya dah berumur 7 1/2 bulan saya stopkan penyusuan susu badan sebab masa tu dia dah rejek nak menyusu badan,tambahan pulak saya masa tu kurang mengepam dan kurang minum air..so dengan tidak langsung susu pun makin merudum..

Sekarang saya start balik membeli produk shaklee sebab dan tujuan yang sama.. anak menyusu badan jugak. so saya memang mengamalkan minum air yang berkhasiat, minum susu, makan buah-buahan,pengambilan air yang banyak kalau boleh sebanyang mungkin,makan produk shaklee seperti b complex,alfafa , minum esp .. 3 produk ini dulu saya ambil .. dan mengepam di ofis mengikut jadual yang sy tetapkan sendiri,, balik rumah kasi direct feed kat baby

Sekarang anak saya pun dah berumur 11 bulan ,lagi sebulan je nak cukup setahun.. dan saya berniat nak continue lagi 6 bulan dan seterusnya 6 bulan lg untuk lengkapkan 2 tahun. dan kalau dimurahkan rezeki lagi akan continue selepas 2 tahun..

Memang banyak orang cakap ,produk shaklee ni mahal ,tapi kalau kita kira-kira semula setiap produk shaklee boleh bertahan lebih kurang 2 - 4 bulan.. so cuba bayang kan kalau 120 tablet tu dibahagikan untuk 4 bulan .. berapa penjimatan kita dapat .. dan berapa penjimatan dari segi duit pulak..

Kira macam kita melabur kan kan.. contoh nya macam beli rumah.. memag perit nak keluarkan duit untuk beli rumah sendiri,tapi akhirnya manfaat rumah tu milik kita jugak.. Semua boleh bandingkan harga produk shaklee dengan produk yang lain...

Disamping itu produk shaklee juga adalah terdiri dari bahan semulajadi , halal dan diiktiraf oleh kkm..

Fikir dan bayangkan ...klik untuk view image lebih jelas ..


Berminat boleh pm saya ya:
Macam-macam set yang mampu milik saya akan tawarkan kepada anda.

SID: 1108040
Arlina Rahim
016-365 9551


No comments:

Post a Comment