17 December 2013

9 Months

Semalam check up bby suha kan.. check up untuk 9 bulan .. overall semua ok .. berat dah 7.6 kg , naik 300 gramm kot dari berat sebelum nya..

Panjang aku tak ingat ...yang lain semua nya ok belaka..semalam tak ada injection , just ambil berat semuanya je

Sekarang ni banyak feel yang lasak dah keluar, dulu ayu je,, sekarang semua dah keluar ..

Berdiri: dah boleh lepas tangan kejap-kejap dah maybe tak lama lagi akan berjalan
Gigi belum tumbuh lagi...
Kalau tak nampak mummy nya akan menangis macam kena dera .. macam semalam .. aku nak mandi, elok je nak masuk bilik air ,dia menangis , nak kena dukung .. pastu aku letakkan suha ni dalam khemah abang & kakaknya letak mainan banyak.. sekali aku terdengar suha tu menangis sambil merangkak nak kat aku, time tu pulak aku tengah mandi kan macam mana nak dukung , last2 aku biar kan dia masuk bilik air, sambil teman aku mandi.. lantak la baju die basah je ape ke.. asal kan aku boleh mandi, dah siap mandi ,, aku salin kan dia baju semua .. siap
Makan plak dah boleh juga makan biskut kraker tapi aku patahkan kecik-kecik lah, nasi putih dia pun makan jugak tapi aku penyek2 kan sikit ,, supaya senang dia makan..
Air masak, aku dah train sikit2.. tapi most of time memang nenen maknya jadi pujaannya
Masih menyusu badan lagi, walaupun aku rasa kuantiti susu aku semakin berkurangan..
Makan .. masih lagi makan bubur hanye sekali je bagi makan nasi, semalam baru try ..
Selalu aku buat bubur kentang+carrot+ayam , bubur bayam + ikan bilis + carrot, bubur labu+ ayam , Bubur kentang ke.. macam-macam bubur la...

Baju dia pun aku beli yang besar sikit dari saiz sekarang - dalam 12 -18 months punya..

Sekarang tengah christmas sale kan ... banyak baju-baju budak yang cantik2, bukan baju budak je baju orang dewasa pun cantik -cantik jugak kan .. ingat dapat gaji nak beli seluar kerja la, seluar dah tak ade.. pastu nak beli baju anak-anak kot ..sehelai seorang jadi la..

Ok dah melalut pulak cerita pasal shopping ni.. biasa la perempuan dan being mom ni memang asyik fikir baju anak-anak je



OK BYE...

No comments:

Post a Comment