30 December 2013

Food for my baby suha

Aku nak cerita banyak-banyak pun,aku rasa banyak lagi orang atau uolls yang lebih pandai dari aku kan.Aku sebenarnya nak share sikit ilmu yang aku tahu dengan uolls. walaupun aku rasa macam dah terlambat nak share ilmu.. heee.. boleh la kan dari tak ada..

Anak aku tu dah 9 bulan, dan dia dah start makan dari umur 6 bulan lagi ,so masa umur dia 6 bulan aku ni masak kan dia bubur nasi , aku masak kan bubur nasi campur dengan bayam ,bubur nasi labu , bubur nasi ikan bilis, bubur nasi ayam , dan yang terbaru ni aku masak bubur nasi brokoli dengan ayam ..

maybe sebab menu baru so die suka je makan bubur nasi tu.. tapi nanti aku nak try plak masak kan pasta atau makanan lain plak.. ni antara menu yang aku atau korang boleh ikut kalau nak makan makanan untuk baby..

Bukan kata korang ,aku pun kadang-kadang blurr tak tahu nak masak apa untuk anak kecik aku ni..


Sekarang anak aku dah nak masuk 10 bulan .. so aku rasa macam nak introduce banyak lagi makan utk anak aku.dan syukur jugak sebab buat masa ni budak kecik tu tak ada allergic kat mana -mana makanan yang aku masak utk die..

Tapi sekarang ni dia macam gatal gusi kot,asyik nak isap atau gigit je aku.. maybe sebab nak tumbuh gigi kot.. husihhh takut jugak sebab nanti masa menyusu kang nenan aku jadi mangsa..

Tapi yang macam sedihnya.. start hari Jumaat lepas aku dah minta pengasuh campurkan susu formula untuk anak aku.. sedih sangat,tapi takpela aku takut nanti dia tak kenyang plak.. tapi bila dia dengan aku memang aku akan bagi susu badan la..

Sekarang ni pon aku masih mengepam yang tegar kat ofis dengan umah, asal masa yang terluang je aku pam ..kalau boleh aku niat nak susu kan anak aku selama mana yang boleh la.. walaupon terpaksa campur susu formula ,asal kan dia masih menyusu dengan aku..

Hishh.. feeling mak2 kan.. sedih bila nanti anak tak nak mengempeng dengan kita ,sedih bila anak tak selak baju angkat kaki bila nak menyusu.. harap lambat lagi la nak behenti susu badan ..

Ok .bye ..nanti aku cerita la kisah aku..la ni nak pam susu dulu..

No comments:

Post a Comment