30 December 2013

Cerita & kisah kami ..

Salam...

Sebenarnya ade banyak cerita nak share je uollss.. tapi masalhnya x tahu nak mula macam mana dan dari mana..Kejap ya nak tune /perah otak kejap....

Hari Jumaat tu,aku mc...x la sakit sangat tapi macam saje-saje nak mc..bolehhhh tak fikir macam tu..heeee..
Malam tu dah start rasa macam x sedap badan je,badan sakit2 ..rasa macam nak je panggil orang urutkan...tapi masalahnya aku ni tak tahan sakit..lebih2 lagi kalau org yang urutkan tu urut kuat2.. suami aku sendiri pun aku bengang kalau dia urut kuat2, biasa la tangan laki kan.kuat..

Hantar baby yang kecik tu gi umah pengasuh sebab pecaya mesti aku macam kelam kabut dan penat nak layan baby,yelah kalau sakit 2 ni selalu mood nak marah je,dari kita marah budak kecik yg terbesalah tu baik la babysitter jaga,nanti petang mummy ambik awak ya..

Budak yang 2 org tu aku jaga,dah besar boleh la senang lenang sikit,tapi sebenarnya tak jugak senang lenang sebab aku penat jugak layan kerenah mereka.. hushh... sabar je la..Gerak mereka bangun ,siap-siap kan mereka... gi klinik ambik mc dulu.. lepas settle ambik mc gi bawa mereka gi "Matahari Mall" beli barang basah.. cadangnya nak buat rendang kerang.. nak top up kerang sebab kerang yang beli hari tu kat pasar malam sikit sangat...

Settle gi matahari mall,balik rumah..masa tu pun dah pukul 11 lebih kot.. kena la masak tengah hari pulak,,nanti takut kang mereka lapar..Aku masak yang simple-simple je,masak lemak bayam & labu ,pastu aku masak sambal ikan ,,, senang ..tapi aku ada gorengkan jugak la ikan ..sebab kang masak sambal ikan pedas kan..kesian nanti tak makan plak anak aku..

Masa aku tengah masak tu, aku pasangkan mereka cite kartun la,,kang nanti tak de lah mereka nak kacau aku time nak masak nanti..kasi mereka susu ...penat kan ..macam biasa anak-anak aku akan baring depan tv bawak bantal masing-masing dengan selimut masing-masing..yang si abang die hard fan sangat dengan boboiboy,yang si kakak plak dengan princessnya..

Siap je masak aku tengok anak-anak aku dah tidur plak.. alahai kesiannya tak sempat mereka nak makan tengah hari kan ...pastu boleh la aku lipat baju dengan tenang nya.. ambik kau..padan muka sendiri sebab malas sangat nak lipat baju kan.. sebakul kena lipat baju...

Settle lipat baju, anak-anak dah bangun .. ok anak-anak moh la kita mandi siap-siap ambik baby ..kesian baby seharian kat rumah pengasuhnya .. pastu ajak anak-anak gi main kat taman bawah rumah.. jadi la ..nak ajak mereka main jauh-jauh ,daddy kamu tak ada kerja..

Ok la kot ,tengok mereka main kan dari asyik terperuk je dekat dalam rumah.ajak mereka ambil angin dulu.dalam petang tu tengok langit dah mendung,ajak anak-anak balik rumah..hari nak hujan..pastu sambung balik mereka tengok cerita kartun..sambil tu boleh join tengok sekali..

Pastu malam tu sambil tunggu suami balik aku layan maharaja lawak mega..pastu suami balik ..teman dia makan..jom la kita tidur...

Esoknya macam biasa pagi-pagi ajak suami gi pasar pagi,saje je jalan-jalan cuci mata..

Sebenarnya tak banyak pun aktiviti yang menarik tapi sebab boleh spend masa dengan suami dan anak-anak,bagi aku dah best dah ..even kitaorang pergi pasar malam ke,gi pasar pun nak ok..

iTu la moral of story hehehe....


No comments:

Post a Comment