20 December 2013

Nasuha...

Hi .. jumpa lagi ... Hee.. nak buat sambungan...

Esoknya dalam tengah hari aku dah boleh balik ,settle kan bil apa yang patut .. rupa2 dalam bilik aku tu ada sekali kawan suami aku .. wife die dapat baby lelaki, asyik nangis je sebab lapar kot.. Yelah budak laki kan kuat menyusu atau maybe baby tu tak pandai nak hisap susu kot...

Kami terus balik rumah ... rindu dekat anak aku yang lagi 2 orang tu, suami ambik mereka dari rumah mak mertua... Mak aku pun datang sekali sebab nak bawa aku balik kampung esoknya... Mak mertua aku dengan kawan2 dia datang tengok baby..

Esoknya hari pagi isnin tu aku sekeluarga balik kampung... sampai kampung dalam tengah hari kot.. samapi aku terus tidur sebelah baby .. sebab aku bersalin czer kan .. tak larat sangat nak berjalan2... dalam petang tu aku bangun sebab baby menangis nak susu.. masa aku nak susukan baby tu aku baru perasaan yang perut baby tu kembung semacam sampai nampak urat2 kat perut tu.. aku kejutkan suami suh tengok sekali..

Masa tu kedua2 anak aku tak ada sebab ikut mak aku beli barang kot.. so aku call mak aku nak bawa baby ke hospital .. masa tengah kalut2 nak ke hospital tu mak aku pun balik.. so mak aku suruh gi terus hospital .. nasib baik rumah aku dekat dengan hospital manjung.. terus masuk emergency room..

Pastu mereka ambik darah, dan scan perut .. masa tu aku dah tak ingat ape dah ..rasa czer tu .. aku jalan bangun macam biasa sebab risau sangat.. so baby kena tahan wad...masa tu mrk terus dripkan air dan tak kasi aku susukan baby sebab nak suruh dia puasa.. aku dah menangis2 dah..mereka cakap maybe saluran najis anak aku tersumbat atau tak ada .. sebab tak poo poo dari keluar hospital hari tu...

Masa mereka test2 tu ,mereka detact yang saluran najis ada tapi tak tahu sebab apa tak ada poo poo.. so mrk terus buat call ke doktor pakar , minta suggestion.. sebab kat hospital manjung tu tak ada doktor pasal sakit baby ni .. mereka just cakap macam tu.. aku ni memang dah menangis ..tak tahu nak cakap macam mana.. yang aku tahu setiap kali dengar dia nangis aku nangis, doktor terang kan pun aku menangis jugak..

Masa choice ada 2 je.. sama ada pergi ke hospital alor setar atau hopital kuala lumpur.. sebab doktor pakar kes anak aku ni ade .. tapi doktor kat hkl lagi banyak la.. so .. malam tu sebelum balik aku, pegang tangan anak aku ,,, kuat 2 .. usap dia ... masa tu aku dah decided nak balik kl balik .. sebab nak hantar anak aku kat sana...

Esok pagi aku datang ,, aku tengok anak aku tidur lagi.. usap2 dia,dia bagi respon... wayar banyak kat badan die..sedih sangat...so doktor kat hospital manjung ni cakap dekat hkl (ipkkkl kl ) ada kosong ..aku cakap ok..terus shoot balik kl balik.. dalam pukul 12 tgh hari.. kitorang kena gerak sebab nak sampai kl tu sebelum pukul 5 .. aku siap2 balik rumah pastu ambik yang perlu je,, sebab nanti mak aku akan hantar barang kat rumah aku balik... so aku dengan anak2 gerak dan ikut ambulans.. mula-aku ingat nak naik ambulans dengan baby sekali,tapi doktor cakap takut terhentak2 sebab aku lepas czer ,nanti sakit ...

kami decided ikut ambulans dari belakang... ikut bidor kot terus ikut highway.. pastu masuk jalan duta kot terus shoot ipkk-hkl .. kami sampai dalam pukul 3 lebih ke pukul 4 ... sedih sangat tapi masa tu aku nak yang terbaik utk baby...

Baby terus kena tahan wad - ipk 8 kot... (wad kanak-kanak yang masalah mcm baby aku ni)...suami call bapak nya ambil anak-anak aku yang lain... sebab yelah mereka tak makan & maybe meragam nak tido...kebetulan masa tu time melawat doktor2 pakar, doktor pakar utk kes2 anak aku ni dalam 8 orang kot... Masa dengar penerangan doktor tu aku macam lega sikit sebab mereka cakap dan terang kan apa yang terbaik utk anak aku ni ...

Aku tengok dan teman baby sampai pukul 7 mlm kot .. suami ajak balik sebab nak tengok anak aku yang lain...So baby bye .. esok pagi2 aku datang lagi... sedih tapi bila tengok keadaan baby yang lain,, aku rasa syukur sesangat sebab rupa2 nya ada banyak lagi baby yang lagi teruk dari kes anak aku ni.. usap2 baby ,pegang tangan .. cium2 sikit ..esok pagi mummy datang lagi..sebab wad tu memang 24 jam utk parents...

To be continue...


No comments:

Post a Comment