13 October 2014

Cerita semalam

Semalam aku dengan anak-anak tak kemana..just duduk rumah aje sambil melayan tv
sambil melayan karenah anak-anak ..
biasa lah mak-mak memang feeling macam ni la kan..

Ok .. malam sabtu tu aku dengan anak-anak aje kat rumah ..
suami ada kerja plak ... 
biase suami aku bawa towing ..so bila ade kereta breakdown ,kereta accident .. memang suami aku sibuk la..

hari tu ,aku ade cerita dekat bbysitter aku yang rumah yg sekarang aku sewa ini,rumah rumah nak jual ..
masa tuan rumah tu bagitau ,harga rumah ..bagi aku harga begitu mahal ..dan bila minta nego .tuan rumah memang tak nak kurangkan ..so bagi kami yang mencari rumah mengikut kemampuan ..kami rasa belum mampu lagi la.. maybe kena kumpul duit utk deposit rumah dulu ..

masa bbysitter ckp rumah ni bakal dibeli oleh adik dia,dalam hati aku cakap sampai hati dia buat kami macam ni.dalam diam ..dia bagitau keluarganya..
takpe la rumah ni bukan rezeki kami nak membelinya lagi..

tapi lambat laun kami kena berpindah la ,utk mencari rumah utk disewa disekitar taman medan,pj ni..
sekarang kalau nak menyewa dirumah ni,rumah ni memang susah nak dapat..nak membeli rumah pun bukan senang..biasa la yg penting deposit rumah perlu ada..

so aku ada bagitau suami mengenai hal ini,, kalau ikutkan memang sedih jugak la kan.. dan ada jugak bagitau anak-anak,walaupon mereka kecil,tapi mereka dah faham akan situasi nya nanti..
bermula hujung bulan ini dan bulan berikutnya ..kami kena fikirkan utk mencari rumah lain utk disewa..
dan niat utk membeli rumah pada tahun depan akan jadi niat yang paling teratas ..

buat masa ini nama aku telah digunapakai utk rumah di shah alam.
sebenarnya rumah di shah alam ..adalah rumah keluarga aku ..
rumah tu bakal diduduki oleh adik aku yang bongsu.. adik aku akan beli rumah tu..jadi bila semua urusan pembelian dah clear ..baru nama aku akan clear..tapi yelah urusan ini akan ambil masa yang lama jugak kot.

berdoa ajela niat nak mencari rumah baru,dengan kawasan yg lebih baik akan termakbul utk bulan berikutnya.
memang kami ada niat nak membeli rumah,tapi kami nak kumpul dulu modal utk deposit rumah..
sebab kalau boleh kami tak nak usik .duit kwsp kami tu.
dan aku pulak menunggu supaya nama aku clear ,so aku dengan suami boleh submit bersama utk pembelian rumah ...

perancangan utk memulakan perniagaan pada tahun depan pun akan dijalankan bila tiba masa yang sesuai dan bila modal permulaan dah ada..
harap semua perjalanan urusan akan berjalan dengan lancar.
yelah kadang-kadang bila kita terlalu memikirkan apa cakap orang sekeliling ..rasanya tak jalan nanti kan.
just buat aje.. rezeki datang dari-Nya 

No comments:

Post a Comment