20 October 2014

Kisah di hari Sabtu

Ini hari Sabtu punya cerita ..
Sabtu tu ade kenduri majlis perkahwinan di blok aku..
so sebagai warga blok yang prihatin suami aku tolongla majlis merewang majlis tu.

Aku tak attend utk merewang sebab kena jaga 3 org ank yang baik dan lasak tu..
Aku hanya datang utk makan je malam tu..
hehe..ikutkan tak nak datang sebab yelah kang susah plak nak handle anak-anak kecel ini.

Tapi since suami cakap ok boleh bawa budak-budak turun ..aku ok kan jelah..
anak-anak dah makan sebenarnya tapi bila turun kenduri tu mereka still nak makan..

Habis makan aku macam dah tak boleh nak handle budak-budak dah..
Sorang nak ke ayahnya je, so asyik sangat nak main batu-batu kecil dan si kakak nya asyik la nak mengulang minum air..stress amaknya ..

jalan penyelesaian yg terbaik,dah kenyang,jom la kita makan..
masuk je rumah ..ajak anak-anak layan kartun..
hahaha.. pastu dalam pukul 11.00 ,call suami tanya balik bila..

suami bagitau dia lambat lagi kot sebab masih tengah memasak daging utk menu esoknya
Ok la suami ku..kami nak beradu dulu..
Dan aku pun tak tahu bila suami balik,sedar-sedar suami dah ada dalam bilik dah tidur sebelah si kakak..


No comments:

Post a Comment