30 October 2014

Kecurian lagi

Pagi nie dapat msg dari suami ..kawan dia telah kehilangan lori tanker syarikat ..
Khabarnya lari nya telah dicuri..kepala lori dah dicuri tinggal badan je ..
Faham ke tidak maksud aku nie, takpe buat-buat faham ..sudah ya.. >>>

Kesian jugak kat kawan suami aku tu, yelah ..kalau dah lori syarikat hilang ..
macam la dengan pekerjaannya pulak kan..takut kalau-kalau syarikat tak dapat terima alasannya nanti..
takut kalau-kalau boleh dibuang kerja pulak..
Tapi aku harap syarikat dia ada budi bicara la ..jangan nak buang pekerja dengan sewenang -wenang nya ..
Yelah sapa nak kan kejadian ni jadi kat kita..

Tambah-tambah lagi kawan suami aku ni ,baru je menambah cahaya mata ..so ada tanggungan yang kena pikul..
Apa -apa pun harap kawan suami & keluarga tabah dalam menghadapi dugaan hidup ni..
Dugaan yang terpaksa kita tempuh walaupon berat hati ..

Sekarang ni ,banyak sangat kes kecurian kat tempat aku..dengan kes kecurian motor ,kes kecurian kereta dan yang terbaru ni, kes kecurian lori plak ..
Apa la nak jadi kan..manusia-manusia tahu nak dapat kekayaan dengan jalan yang mudah je..

So ini peringatan aku,dan lain-lain jugak..berhati-hati bila nak park kereta lebih-lebih lagi kalau kawasan perumahan tu padat .. so kalau boleh jangan nak parking kereta jauh-jauh..lebih elok parking kereta dekat-dekat dengan rumah dan rumah orang so kita boleh selalu tengok.
Pastu pastikan kunci kereta atau kenderaan elok-elok..
Tak kadang-kadang bila semua hal keselamatan dah dibuat , kadang-kadang tak dapat dielakkan ..tu dah namanya dugaan kita ..
Hanya kepada _nya je kita boleh berserah..


No comments:

Post a Comment