30 October 2014

Dinner semalam

Semalam petang suami ada kat rumah,sebab kerja tak ada..dan dia pun macam penat je..
So aku bagitau suami ..stok barang dan barangan anak dah hambis nak habis..
so semalam ke Matahari mall lah kita..
survey pampers dengan susu anak kat sana..tapi harga mahal bagi aku sebab aku boleh dapat pampers dengan susu murah dari harga semalam..

so esk atau hari ni decide nak ke Chekers plak ..
kat sana kadang-kadang harga susu dan pampers murah...
susu aku memang selalu beli stok dalam 6 /7 pek sebulan ..
so kalau beli susu dengan harga yang mahal.. rasa rugi pulak sebab boleh dapat harga susu lebih murah .
tapi kena survey banyak tempat ..macam tesco,99 speedmart, mydin ,matahari mall,cherkers..

semalam hanya beli beras 10kg, pencuci pinggan magkuk, biskut kudap-kudap anak..dan barang keperluan sikit,,itu pun dah nak dekat RM 150.00 kot..
Ini tak termasuk susu dengan pampers..selalu susu kami beli dalam 6/7 pek dan pampers dalam 2 pek sebulan.. pampers utk siang hari dan pampers utk malam hari ..
bertabah la kami suami isteri demi keperluan anak-anak..

Takpe rezeki mereka kita sebagai ibu bapa dah memang tanggungjawab kita dah.. tak boleh nak bising banyak-banyak ..ikut je..
pastu balik pun dah dekat pukul 8 mlm kot,sekali suami dapat panggilan job utk bawa kereta rosak ke Ayer Tawar ,perak.. so suami ke gi outstation malam tadi..tinggalla kami 4 beranak..
Tanya anak-anak nak makan apa..aku kalau suami outstation ,rasa macam malas nak masak yang meriah-meraih ..makan yang simple sudah..

Petang semalam memang dah pesan siap-siap kat suami kalau dia sampai rumah awal, tolong rendam kan ikan siakap dalm frezeer tu, balik je dari shopping la sangat tu..ikan pun dah lembut..dan semalam aku masak ikan siakap stim ..dengan semalam perangatkan balance ikan tongkol masak singgang tu..

Anak-anak memang suka makan ikan tongkol itu,first time aku masak ,so nanti boleh repeat lagi menu ikan tongkol tu..aku masak sebelah je ikan siakap tu sbb nanti membazir plak kan..
so terjadi la menu ikan siakap stim dan nasi putih..sayur bayam macam malas plak nak masak..
maybe arini aku masak la sayur bayam tu pastu goreng sebelah lagi ikan siakap tu ..jadi la menu utk anak-anak..

Stok barang basah pun tak ada dah,kalau suami free maybe petang ini akan ke chekers atau ke pasar malam  tengok keadaan macam mana dulu ..
Since sekarang suami dah bekerja sendiri,banyak jugak la kepayahan dan kelebihan nya ..yelah memang anak-anak suami yang selalu hantarkan..pastu kadang-kadang suami dah ada kat rumah..dan selalu kalau kerja biasa-biasa je paling lambat suami aku balik pun dalam pukul 12.00 malam atau pkl 1 kot..

Biasa la kerja sendiri kan,bertabah je la rutin harian kami dah berubah..takpe demi rezeki kami sekeluarga dan rezeki anak-anak..tapi semalam merasa la suami tak tido di rumah ...cuba terpaksa berkorban sikit la..
tu dari segi kepayahan la.. biase la mesti ada pro dan kontra nya..

Harap perjalanan hidup kami sekeluarga akan bahagian selamanya .. dan akan sentiasa dikelilingi tawa ketawa dari anak-anak.. dan dijauhkan la perkara yang tidak baik dari kami berdua ..Amin..

Nota: ESP & Meal shake shaklee akan berakhir promosi hujung Oktober 2014.PM untuk maklumat lanjut

#Arlina Abd Rahim
#018.365.9551
# ibu dengan cerita mengenai keluarga dan dinner semalam..

No comments:

Post a Comment