21 October 2014

Macam-macam cerita

Sebenarnya banyak perkara nak cerita kat blog ni.
Blog ini dah macam diari aku setiap masa..dan juga kadang-kadang tempat meluahkan perasaan.
Yelah kadang-kadang meluahkan perasaan kat laki tapi entah dengar ke tidak pun tak tahu la..

Ahad petang minggu lepas aku dapat berita kawan suami aku accident ,,
yang accident kat highway karak tu..
itu antara salah seorang kawan suami ..
Aku baru je jumpa mereka Sabtu tu ,, tiba-tiba dengar berita dan tengok wassaps mereka kemalangan ..
Innalillah ..takziah kepada keluarga mereka ..

Dan sekarang tengah hot sangat isu mengenai anjing ..
bagi aku yang tak berapa dalam ilmu ni,anjing tu haram ..
walau macam mana pun ..tapi tu lah mereka ni tak faham.
memang kadang-kadang kita tengok anjing belaan /peliharaan mereka comel sangat-sangat sampai rasa macam nak pegang tapi berbalik pada larangan agama..walau macam mana pun anjing itu haram..

dan sekarang juga banyak sangat isu / kes pembuangan bayi ..
alahai kesiannya ..dan yang terbaru kes pembuangan bayi di seksyen 7 ,shah alam..
aku suspek tu antara kalangan student-student uitm ..

tapi bagi aku jangan la dibuang bayi tu,mereka tak bersalah apa-apa pun..
yang melakukan kesalahan mak ayah mereka..
nasib baik bayi itu masih elok dan tak jadi apa-apa..
kesian..adik ,berubah la.. jangan buat tindakan yang melulu..yelah aku rasa mereka mesti panik terlampau.

Jangan risau kita ada badan yang boleh diguna pakai so kita boleh berbincang dengan keluarga dan mereka yang bertanggungjawab..
tapi bertaubatla .adik -adik ..lain kali jangan buat lagi ..


No comments:

Post a Comment