23 January 2014

Cantikkan blog

Hmm ..orang lain dah lama cantikkan blog, aku ni je yang baru terhegeh-hegeh nak belajar untuk cantikkan blog.hampeh betuiii la.

Camne ye kalau kita nak tahu berapa orng view blog kita, aku memang kena study sikit la.pastu nak labelkan setiap post kita,contohnya macam keluarga, pasal barangan ke..Pening kepala nie.

Dalam sehari ni hanya 2 je post,nak maintain 3/4 post dalam sehari rasanya macam tak boleh sangat sebab kadang-kadang aku macam banyak sangat masa ,tapi kadang-kadang aku macam sibuk sangat..huisssh.. ni pun hanya dapat post 2 kali je sehari,

Apa nak sembang lagi ya,,ohhh yang pasal kes kematian kanak-kanak 2 tahun tue,emm macam mana ya.. sedih kan..sanggup maknya sendiri berkomplot pasal kes anaknya ,nak buat laporan palsu yang anaknya hilang diculik,bijak sungguh la.. Die ingat polis ni senang-senang je dibodohkan ke..

Marah betul la semuanya gara-gara dadah kan, tu la ,dadah tu musuh utama kita,kesian anak yang tak bersalah menjadi mangsa rakus 3 lelaki yang bodoh,dengan maknya yang tak berperikemanusian tu. Aku tak faham la apalah jenis mak ,sanggup buat anak macam ni,sampai meninggal pulak tu.. kesian kan,tapi xpela Allah lebih sayangkan budak tu,tapi masalahnya kematiannya yang tragis tu yang buat aku sedih tu.

Mak budak ni tak rasa sayang ke kat anaknya,masa mengandung dan bersalin tak rasa sakit ke,tak rasa sedih ke bawa perut tu kehulu kehilir selama 9 bulan.. Aku rasa kadang-kadang kenapa pompuan macam ni tak mati je masa bersalin kan.hidup menyusahkan orang.

Sekarang ni hambik ko,kesalahan menghisap dadah,kesalahan terbabit dengan kematian kanak-kanak tu, dan rasa bersalahnya terhadap hal ni,tapi entah la,tak tahu la aku kalau mak budak tu x de rasa bersalah langsung.. Benci aku ..

Insaf la wahai ibu bapa,lahirkan anak di dunia ni bukan senang,kita kena didik ,jaga dan sayangi anak-anak kita.dan insaflah ramai lagi orang yang diluar sana nak anak tapi tak de rezeki lagi,so bagi aku kalau kita dapat rezeki dari tuhan tu, jagalah anak -anak kecil tu sebaik-baiknya.esok lusa anak tu yang akan menjaga kita kelak.

Sedih.. hukumla golongan ni dengan hukuman yang setimpal supaya menjadi pengajaran kepada kita semua ,supaya tak ada lagi kes-kes yang macam ni..


No comments:

Post a Comment