22 January 2014

Hari ini punya cerita

Pagi ini sebelum update blog ni sempat la aku blogwalking ...

Banyak cerita-cerita yang menarik aku baca dari blog kawan-kawan,cuma blog aku je yang suam-suam kuku.. yelah aku ni bukan la seorang yang tangkap gambar,segan pun ade jugak kan,tapi yelah macam tu cara atau teknik nak kasi orang melawat blog kita kan..ade gambar,gambar berkualiti dan banyak informasi..

Takpe aku tak kisah,sebab aku buat blog ni pun sebab salah satu medium untuk meluahkan perasaan selain keluarga aku la,yang jadi mangsa selalunya suami la, sampai dia malas nak layan perangai aku ni.

Antaranya salah satu topik yang aku baca updated cerita yang menunjukkan maksud tersirat.Haa macam tu la ayat nya asalkan korang faham..

1. Update kat mana tempat kita check-in,contohnya macam check -in kat hospital la , macam check in kat KPJ Damansara, kadang -kadang maybe sebab orang tu saje je nak bagitau atau maybe orang tu ada maksud tersendiri ,cuba kalau kita check-in kat GH hospital ade tak kita nak bagitau..maybe sesetengah pendapat cakap yelah hanya hospital kerajaan je pun ..bayaran murah so oarang tak pandang pun.cuba kalau check in kat KPJ ke ..orang kat luar mesti pandang kan..OOO hopsital private ,,

Aku tak cakap orang tapi melalui pendapat aku ,mana-mana hospital pun sama, maybe hospital kerajaan tu lambat sikit service die sebab banyak orang tapi bagi pendapat aku hospital kerajaan kadang-kadang lebih details dari private.. sebab macam kes anak aku yang ke-3 ,dia mcm ade simptom sakit usus yang menyebabkan dia tak boleh membuang, so bila check kat hospital kerajaan with is IPPHKL yang pakar kanak-kanak ,mereka check dia dengan details sekali,dan yang pastinya bayaran yang dikenakan mampu milik.Sebab aku pun bukan dari kelas yang berada, aku hanya biase-biase aje.dan syukur pada kuasa Allah bila anak aku disahkan normal dan tiada apa-apa masalah terhadap usus dan sistem penghadamannya.

2. Show off kat mana kita beli barang,contohnya snap pic gambar paper beg, tempat shopping mall cuba kalau kita gi kedai makan tepi jalan,aku rasa tak ramai yang akan snap pic kan sebab makanan pun biase -biase aje, yang selalu aku perasaan kalau makan kat tempat grand, makanan nya mahal -mahal mesti nak cerita bagai.

3. Selalu nak show off pasal suami,contohnya suami baik hati,hensem,loving ,caring la... semua kalau boleh nak up cerita yang baik-baik je pasal suami la.Pendapat aku la,kita jangan bekap sangat suami kita sebab kadang-kadang takdir,jodoh  di tangan Allah.Kadang-kadang kita tak tahu ada orang yang kat luar sana cemburu dan hanya pandai nak rosakkan kebahagian orang je..

Sebab benda ni pernah terjadi kat diri aku,memang mula-mula kahwin rasa bahagia sesangat,tapi bila datang ujian dari Allah.aku tersedar yang suami kita tetap orang lain ,maksud aku perasaan dan perangai dia tak sama dengan aku ,so aku kena lebih bertolak ansur dan lebih bertawakal,bersedia dalam menghadapi masa hadapan.. Bagi aku semua yang ada didunia ni adalah pinjaman semata-mata ,jika dengan kehendak Allah yang Dia nak tarik balik ,Dia akan lakukan.. so aku kena bersedia dan redho.. bagi aku sedih memang sedih tapi aku kena kuat nak lawan kesedihan tu demi anak-anak,dan aku pecaya kalau hari ni sedih, esok lusa aku akan gembira ..

Apa yang hanya aku dapat buat ,bersembahyang,berdoa kat Allah supaya dikuatkan jodoh kami suami isteri,bahagia dengan anak-anak,anak2 menjadi orang yang berguna ,dimurahkan rezeki dan biar la dalam hati aku ni aku lebih mencintai Allah dari segala-galanya..

Tapi aku pun bukan seorang yang kuat beragama,maksud aku,kadang-kadang aku ni leka jugak dengan duniawi selalu jugak tinggalkan sembahyang, free hair.. tapi yelah aku harap akan berubah ke arah kebaikan suatu hari nanti,take times jugak la kan..

Okay la, ada banyak benda yang nak dikongsikan dengan korang,macam aku cakap sebelum ni,blog yang diciptakan ni sebenarnya lebih kepada pendapat,luahan perasaan,kehidupan yang aku lalui seharian bersama suami dan anak-anak,ada cerita sedih,gembira,dugaan keluarga kami,dugaan diri sendiri .so aku memang tak paksa korang baca ,kalau korang tak suka aku tak halang sebab aku tak boleh nak puaskan hati semua orang kan..terpulang ... dan kalau korang rasa apa yang aku tulis ni x betul ,takpe ..itu pendapat masing-masing..

Ok ,hari ni mood nak kerja macam tak ada sebab asyik teringat nak balik je,hari ni aku half day ...nak jumpa mak abah,,mak abah nak gi umrah malam ni...sedih.. tapi takpela semua ni untuk kebaikkan mereka kelak .

No comments:

Post a Comment