15 January 2014

Semalam & hari ini punya cerita

Heloo uollssss...

Apa nak cerita ya,, okay semalam tak pergi mana-mana pun, duduk umah dan tak kemana-mana..suami kerje semalam,,tak sekejap je la..

Semalam pagi macam biase, menu breakfast nasi goreng dengan sambal sotong.. berselera anak beranak makan..licin ..senang hati mak kau nak  basuh pinggan.. pastu lepak-lepak sambil tengok tv cerita apa-apa yang best la..antaranya "maharaja lawak la" faveret all time kami sekeluarga...

Pastu suami bosan ,ajak pusing-pusing taman naik motor.. sambil-sambil tu beli minyak masak la..nak masak tengah hari pulak.. Pastu siap-siap kan bahan nak masak..

Aku masak Kurma ayam , dengan sambal ikan.. see kan aku dah bagitau suami memang hantu sambal...pastu lepak depan tivi terus tertido.. dalam 4.30 mcm tu suami siap-siap gi kerja jap..sambil -sambil aku layan anak-anak la tengok cerita kartun...

Dalam pukul 8.30/ 9.00 malam suami balik... hidang kan dia makanan.. pastu makan malam sesama.. pastu dalam pukul 11 malam macam suami komplen lapar. so sebagai isteri yang baik la sangattttttt .. masak kan suami maggi,anak-anak pun nak makan maggi jugak, mak budak pun sama jugak tumpang sekaki..

Ha..tu je nak cerita...

Hari ni.....

Macam biasa bangun dalam pukul 6.30 pagi,siap-siap baju suami dengan baju aku, kemas rumah sikit-sikit,buang sampah.. tapi sempat lagi basuh sweater suami ,sebab dia cakap sweater dah busuk... mandi. siap-siap kan anak,pastu siap nak pergi kerja.. keluar rumah dalam 7.30/7.35 pagi... sampai ofis dalam pukul 7.50 pg la kot...

Haa macam tu la .aktiviti harian aku sewaktu bekerja.. anak macam biasa la hantar rumah babysitter ... tapi kakak pagi-pagi je nangis cakap tak nak gi umah mama dia..entah tak tahu sebab apa..bagi aku maybe dia mimpi kot.pastu upah gula-gula.. dah ok je..

Ok la bye.. nak sambung buat kerja...

No comments:

Post a Comment