16 January 2014

Cerita kami

Hi uolls, masuk office pagi ni, sempat la aku blogwalking kat blog-blog yang aku selalu follow ,just baca cerita -cerita atau kisah yang menarik pagi ni,salah satunya macam mana nak tidur berasingan dengan anak-anak..

Aku ada jugak terfikir nak asingkan anak-anak tidur bila mereka dah besar nanti,sekarang anak aku yang pertama dah berumur 4 tahun... memang kami suami isteri ada jugak terfikir nak asing kan dia tidur.. nak kasi die merasa ada bilik sendiri dengan decoration bilik ala-ala princess..biasa la budak perempuan kan .mesti nak feeling-feeling princess...

Tapi bila baca artikel yang blogger ni tulis rasa macam biar la mereka tidur dengan aku walaupun menyepit -yempit 5 beranak tidur satu bilik.Nanti bilik mereka dah besar belum tentu kita dapat berkongsi atau tidur sebilik dengan mereka..

Anak aku yang sulung tu selalu cakap

"Selamat malam mummy "

" Nak tidur ni"

" Good night"

Pastu aku selalu ajar mereka baca doa-doa yang senang  dan surah Al-fatihah..

Sekarang anak pompuan aku bila nak terkencing je tengah malam selalu kejutkan aku atau kejutkan suami ,kadang-kadang dia akan minta aku tolong pakai kan panties die sebab dia masih mamai-mamai lagi..

Bila agaknya aku akan repeat lagi benda yang sama kan.. bila mereka dah besar nanti maybe mereka tak akan perlukan kita lagi..

Aku selalu berharap bila anak-anak aku dah besar nanti,aku selalu berharap yang aku akan treat anak-anak aku macam kawan-kawan.Tak ada rahsia antara kita..walaupun aku ada seorang je anak lelaki tapi aku harap dia pun akan cerita semua perkara kat aku...

Rasa risau dan tak bersedia bila anak-anak besar nanti... tu la kan.kadang-kadang being mak-mak ni aku rasa memang berfikiran macam ni kot.sebab selalu je risau benda yang akan datang.tapi being mak ni juga selalu .bagi aku pengalaman yang indah dalam hidup aku ni .

Betapa bestnya bila melihat anak-anak membesar dan best nya bila anak-anak puji masakan kita sedap walaupun hanya masak sayur campur dengan telur..malas masak puncanya ..jadi la nak oiii...

Aku harap masa akan berlalu dengan lambat supaya aku dapat menikmati pengalaman indah ni bersama keluarga..

No comments:

Post a Comment