20 January 2014

Dunia ni pinjaman semata-mata

Salam semua,

Dah makan ke semua ni,baru je lunch tagi menyinggah kat Lembaga Tabung Haji.. sebab tu tajuk pun ala muslimah sangat.eh aku la tu.. orang lain x tau la ye...

Tadi kan menyinggah kat tabung haji so macam kat hati ni terkesan la jugak nak pergi umrah,haji masa muda muda ni,kalau dah tu tua-tua takut  tak larat plak kan,tapi takpe lah kalau dah rezeki nanti ada la tu,yang penting menyimpan kan..

Banyak sebab kenapa aku menyimpan duit kat akaun tabung haji nie, antaranya aku menyimpan untuk masa depan diri sendiri nak kumpul duit untuk gi haji nanti,nak gi umrah nanti, aku menyimpan duit untuk simpanan duit anak-anak aku nanti, yelah kalau simpanan kat akun bank lain, asyik kena keluar je duit tu .yelah sebab ada kad atm kan..kat mana-mana pun boleh cucuk duit.tabung haji lain sikit sebab tak de kad.. susah sikit nak keluar duit..

Tadi aku request sekali kat staff tabung haji nak buat potongan secara online kat akaun bank,pastu mereka cakap sekarang ada sistem kalau nak update buku tabung haji boleh online je,tapi kena register dulu la baru boleh online..so kalau nak tengok baki duit ke ..boleh je online..tak yah lagi nak gi cawangan mereka..senang kan ..

Aku tak sure kalau banyak orang yang tahu ,tapi aku baru je tahu sebab sebelum ni potong je duit dari akaun gaji,tapi tak pernah update buku pun ..


Ni die websitenya.tapi mula-mula korang kena gi pejabat tabung haji dulu,pastu cakap la nak buat online banking ke la.. nanti mereka akan cetak alamat korang dekat satu helai borang ,dan isikan alamat atau buitr-butir yang kosong ,macam taraf perkahwinan,no telefon,pekerjaan,nama ibu dan lain-lain lagi.

Pastu mereka akan bagi no pin untuk online mytaha ni,bila dah masuk website tu nanti korang boleh la tukar no pin korang,mengikut kesusaian diri sendir ..see senang je kan.

ok dah bagi sedikit informasi kepada uolls , nanti bila free boleh la view website ni...

No comments:

Post a Comment